O.KEYZ


In juli 2024 besloten Gemmeke en Fanny samen een nieuwe uitdaging aan te gaan: O.KEYZ. Het idee ontstond vanuit een probleem dat velen van ons zullen herkennen: 'Hoe geven we sleutels aan huurders, vakmannen of schoonmaakploegen? Wat als we onze sleutels binnen vergeten of verliezen? Hoe wisselen we nu best onze sleutels uit?’ O.KEYZ biedt de oplossing door sleutels op een centrale en veilige plaats te bewaren die 24/7 bereikbaar is.


O.KEYZ, de eerste sleutellobby in Oostende

O.KEYZ maakt sleutelbeheer eenvoudig en zorgeloos. Of je nu sleutels wilt bewaren of delen met vrienden of personeel, bij ons is het veilig en makkelijk geregeld. Voor een langere termijn biedt de sleutellobby een ideale oplossing voor bewoners of eigenaars van tweede verblijven die hun (reserve)sleutels veilig willen opslaan. Ook voor kortere termijnen, zoals bij verhuur of sleuteloverdracht, zorgt O.KEYZ ervoor dat de sleutels kunnen worden opgehaald of teruggebracht op een moment dat jou uitkomt. “Denk aan een hotellobby voor sleutels, maar dan voor iedereen en in digitale vorm.”


Jullie zaak is wel een erg uniek concept, hoe en waar is het idee ontstaan?

‘Het is inderdaad een nieuw en uniek concept. Het idee ontstond uit onze eigen ervaringen. Tijdens de renovatie van ons appartement in Oostende merkten we hoe lastig het was om de sleutels telkens aan de vakmannen te overhandigen. Bij het verhuren van het appartement liep dit opnieuw spaak en op dagen dat wij of onze ouders de sleutels binnen hadden laten liggen, was de enige oplossing de slotenmaker bellen – iets wat niet prettig is. Zo kwam het idee om een centrale, toegankelijke en veilige plek te creëren voor het bewaren van sleutels. Dit werd het begin van O.KEYZ.’


Wie kan bij jullie terecht?

‘In principe is O.KEYZ er voor alle sleuteleigenaars: van appartementen en huizen tot winkels, horecazaken, garages, boten, fietsen en vastgoed. Maar we denken dat vooral tweedeverblijvers als eerste de voordelen en het gemak van onze service zullen ontdekken. Onze ideale klant is iemand die het gemak en de zorgeloosheid van O.KEYZ waardeert en dit graag met anderen deelt. Bij ons blijft een sleutel altijd anoniem en we geven graag een demonstratie van ons sleutellobbysysteem aan nieuwe gebruikers.’

Hoe gaan jullie exact te werk?

‘Het proces is simpel en begint op onze website www.o.keyz.be. In drie eenvoudige stappen regel je je sleutelbeheer: kies je abonnement en betaal online, ontvang vervolgens je lockercode en toegangscode via e-mail, en breng tot slot je sleutel naar de sleutellobby.”

Waarom de keuze om in Oostende te ondernemen?

‘Omdat we hier zelf een appartement hebben, waardoor we de mogelijkheid hebben om O.KEYZ goed op te volgen. Daarbovenop zijn er veel tweedeverblijvers aan de kuststad en vinden we Oostende een stad vol kansen en groei.’ 

Wat zijn de toekomstdromen voor jullie zaak? Mogen we jullie sleutellobby nog in andere steden verwachten?

‘Op korte termijn willen we vestigingen openen in andere Belgische badsteden en vervolgens uitbreiden naar grotere Belgische steden. Als we echt groot mogen dromen, zien we O.KEYZ graag uitbreiden naar alle grotere badplaatsen in het buitenland.’

O.KEYZ
Jozef II-straat 55
8400 Oostende
+32 484 06 13 56
info@key.be
o.keyz.be

 


Nog vragen, opmerkingen of suggesties?

Contacteer ons via info@economischhuis.be, 059 24 23 00 of maak een afspraak.


Maak een afspraak